Jumaat, 1 Mei 2009

la tahzan..

jangan kamu bersedih..andai itu takdirnye..kenapa harus menolak..andai itu suratannya..kenapa mesti menafikannya andai segalanya benar terjadi...kenapa mesti takut akan hakikat dalam sebuah kehidupan..andai itu bayangan semalam..kenapa mesti tinggalkan..beratkah penerimaan hari ini buat kisah semalam..

hati selalu bergolak bersama impian yang belum terlaksana..mengapa kita insan selalu merasa kurang..dalam kehidupan yang kita miliki..apa benar..kekurangan itu nyata membuat kita dalam kerugian..kita insan yang khilaf..dimana kekhilafan seorang aku..sungguh..lemah terasa iman yang bertapak dalam dada..terasa gerun melihat hari depan..mampukah aku..duniaku..selalu menjadikan aku resah...dan mengapa seringkali aku tewas..aku tak mahu selalunya kalah pada diri..

pelihara diriku yaALLAH..hanya engkau tempat ku berlindung...

Tiada ulasan: